hello , welcome to my blog . saya Izzah Fazriena , Yusof daughter ,16 august 1997 , emo , sensi , ego kuat , suke nangis , taken by Suhaimi . nak copycopy ? p cari kedai . aku punye blog taklawa maneh sampai mahu copycopy . btw , thanks for watching .
wisnu kurniawan , haris izzuddin , abg eman , abg elly , fasyikin , makcho , hana aziera , nabiela , puteri , nadia , shazwana , liyana , amelia , atykah , athirah , syada , umi , adek aien , adek sofiah , khairulaman , nazmie , izwat , iqra , fahrul , firdaus , razin mifzal , ariff safuan , anep , shairah adillah , last , farah izzaty . they all my best friends :)

Tuesday, May 31, 2011

, camping :')

camp ; anjuran pengakap .
waktu ; sabtu dan ahad (28.5.2011 and 29.5.2011)
tempat ; Ismah Resort .


ya Allah , thanks sebab bg keizinan dan melindungi kami sewaktu kat sane ,
, this is the best camp ever !

, first sampai sch ,
, duduk kat sane , tggu kul 8 baru gerak coz bas ade prob .
, wktu dlm bas ,
, semua senyap jehh ,
, ade lar jugak beberape org yg bising wktu itu ,
, it's hani and Jannah ,
, giler lar dorgg ,
, dorgg jeh kot yg bising , haha !
, ade jugak org yg buat gempak dlm bas .
kalo tak , senyap jeh bas .
, haha .

bile sampai dekad Ismah Resort ,
, sarjan Zul and sarjan Rosli suro letak beg and beratur ,
, pergh ! dah lar panas ,
, terpakse beratur jugak ,
, then diagihkan dlm beberape kumpulan :)
, aku diamdiam naktukar dgn wana coz naksatu group dgn 1624
, lastlast kantoi dgn sarjan rosli .
, haduyy !
, tp , group aku best !
, ade put , fir , bob , jannah and faris ,
, haha !

, activity first kat sane , is , pasang khemah ,
, memang terbaek lar , kan ?
, aku dahlar takreti psg khemah ,
, then bob ajarkan ,
, thanks , bob ! kalo tak , sampai mati aku taktahu nakpsg khemah ,
, haha ! lepas pasang khemah ,
, makanmakan , semayang ,
, then kene buad buku log  .
, aku takbuad coz aku bukan pengakap .
, yang pengakap jeh yg buad . haha .
, lepas buad buku log , kitorg yg perempuan kene cari kayu ,
, yg lelaki kene potong buluh for nakbuad gadget .
, haha ,
, waktu cari kayu , ramai antare kitorg cari rantingranting kecil for nakmasak ,
, haha , then sarjan kate , kalo cari ranting , api dalam 10 saat dah habes ,
, betul jugak ckp sarjan .
, then kitorg start cari kayu besar ,
, wktu tgah cari kayu , asyek hani jeh yg jumpe ,
, giler tajam mate dwe . haha !
, dwe asyek jumpe jeh kau besar ouh !
, aku ? cked jeh . haha XD
, lepas cari kayu and potong buluh ,
, kitorg start memasak ,
, hancur group aku masak ,
, api takhidup , minyak tumpah !
, ya Allah !
, malu giler , then , ade ckgu yg tolong kitorg ,
, dwe tlong  hidupkan api .
, kitorg pum dengan menggelabahnye masak cepatcepat coz dah pukul 6 petang ,
, 6.30 kene hidang ,
, fir suro aku and put g basuh beras , ya Allah !
, aku mane reti masak nasi !
, then fir pum tunjukkan care dwe .
, aku pum tgok jeh ,
, aku msk nasi takpandai , msk yg ain pandai , apaaada  .
, bile dah masak ,
, Allah ! dorg pergi mixed kan telur and sardin and kacaokacao !
, pergh ! mmg taksedap lar , kan ?
, malam , waktu nakmakan , terpakse makan ape yg kitorg dah masak ,
, haha ! sokeyhlar ,
, janji dpt makan ,
, after tht , mandimandi then ad sesi kawad kaki .
, dwe bg sepuluh saat suro pergi dekad depan tiang bendera and buad satu line panjang mengikut ketinggian .
, sampai sane dah 7 saat .
, aku pum pakai berdiri jelar sebelah fir ,
, tuh je sempat , kan ?
, biar jelar ,
, then , waktu dah diagihkan numb 1 depan  , 2 stay , 3 blakang ,
, buad lah , then kekanan lurus coz nakbetulkan barisan .
, taksangke ! aku belakang 1624 ,
, ya Allah ! giler semangat aku !
, then , bile mengadap ke kiri and nakjalan , aku sebaris dgn 1624 .
, haha . elok jeh aku kawad ,
, then , dah habes mkan ,
, ade sesi penerangan tntg CPR and care nakmengatasi sesuatu sakit like tht lar , 
, sarjan Zul pum ajarkan kitorgg , giler lar . 
, ade lawak die pulak d'cytuh . haha !
, habes jeh , tbe pulak sesi burung hantu , 
, d'mane kitorg kene tutup mate , and munasabah kan diri d'semak yg gelap .
, waktu beratur , aku depan 1624 ,
, then , kene pusing belakang , nakkene ikatkan kain dekad kepale dorgg ,
, belah depan mengadap kiri ,
, kitorg kat belakang , mengadap kanan .
, bile dah pusing , aku kene ikatkan kain dekad 1624 .
, alamakk ! then , jannah ikatkan untuk aku .
, after tht , kene pusing balik arah kiri coz nakstart kan perjalanan ,
, aku depan 1624 ! 
, waktu jalan , sarjan kate tgn kiri pegang bahu kawan , tgn kiri pegang tali ,
,  pergh ! 1624 takpgg bahu aku , 
, but dwe pegang baju aku ! 
, giler , aku dalam gelap uhh dah angau giler dah :p
, then , jalan , bile tgah jalan , sarjan marah , die kate , pgg bahu bukan baju ! 
, so , 1624 pum pgg bahu aku XD
, mahu takangau ?
, then , wktu sarjan nakpisahpisah kan kitorgg , 
, aku ckp dekad 1624 , 
, aku takut ! then 1624 ckp 'relaks , aku ade'
, waktu put d'pisahkan , 
, jannah mcm stop , 
, so , aku cm terstop and aku berlanggar dengan 1624 .
, tgn kiri dwe dekad bahu aku , tgn kanan dwe dekad pinggang aku !
, ya Allah ! 
, itu saat yg paling bahagie buat aku ! 
, after aku pulak yg kene pisah dr 1624 , 
, as usually kene kacau lar , kan ?
, aku buat derk jeh waktu kene kacau coz tahu tuh org yg kacao ,
, budakbudak sarjan .
, bile dah habis , dah bukak mate semua , 
, dok dekat meja makan , dgn wana , hani , semuasemua ,
, haha ! sakit mate waktu bukak uh ! serius ,
, then , berkumpul balik ! 
, sarjan kate , sape naktdo , tdo , taknak tdo , buat buku log or sukehati lar ,
, so , kitorg melepak , 
, fir date dgn yana , 
, aku dok dgn yana , smbil tggu 1624 kotkot dwe belum tdur . then , dwe keluar dr khemah , 
, dwe kate kat dlm khemah ade nyamuk  susah tidur ! haha .
, then dwe g main suluhsuluh gne torchlight uh dekad muke aku ! 
, giler sakit mate aku ! 
, jahat 1624 ! haha !
, apea lar  !
, ble dah 2 jam lepas tuh , kul 4.30 pagi , biela dah habis buad buku log and ajak aku tidur , aku pum tidur coz 1624 pum dah nantuk ,
, esok , bangun kul 6.35 pagi , teros mandi .
, coz ade activity nakbuad .
, bile dah siap , activity first yg kitorg buad , pemeriksaan pagi .
, baju semua yg ade dlm beg kene keluarkan la , kan ?
, kitorg kene beratur dekad tepi ,  bile kene panggil baru pergi dekad tempat yg selalu kitorg beratur .
, cehh ! group kitorg kene tegur coz , salah care letak baju ,
, and periuk takbasuh dengan bersih ! 
, lepastu , sarjan g gosok belakang periuk uh then g tepek yg colour hitam uh dekad ketua kumpulan ,
, dekad bob ! 
, then , bob kene tepekkan dekad muke kitorg ,
, gile . muke aku cm askar . haha ! :D
, best taw ! rugi kalo takkene ! 
, then , bile dah habes psl tuh , 
, kene beratur balik coz ade jungle tracking .
, kene jalan sejauh 6 KM
, taklar jauh mane . cume panas jeh  .
, haha ! 
, best taw ! :)
, tgahtgah jalan , kitorg pum masuk tempat penyu ,
, tgok penyu , dapat tgok penyu ,
, pergh ! bygkan lar , penyu  yg paling besar , baru umur 5 tahun dekad cytuh .
, giler r , haha !
then , teros balik dekad khemah ,
, ckgu bagi mase setengah jam untuk prempuan mandi kolam then lelaki pulak yg mandi ,
, aku malas nakmandi kolam , dahlar panas , so , aku g charge fon dgn hani ,
, haha !
, smbil uhh , bercerite lar , kan ?
, mcmmcm story kitorg telling . haha !
, then , kene tutup khemah , kemas beg sume .
, then makan , and angkut beg naek bas coz nakgerak g bandar hilir .
, wktu dlm bad nakotw , bas giler senyap ,
, bile smpai bandar hilir ,
, shopping lar , kan ?
, tp , sygnyeh , duit aku lg 30 hengget ade dlm bonnet bas !
, pergh ! nakmenangis aku wktu uhh ,
, duit 10 ringgit nakbahagi  4 org , caneh ?
, Allah ! :(
, aku beli keychain 7 ringgit and baju untuk izat ,
, untung along bg pnjam sepuluh ringgit ! :')
, dptlar jugak beli , haha !
, then , dah cukup 1 jam 30 minit ,
, kene naik bas balik coz nakbalek KD .
, waktu dlm bas , aku kene kaco dgn hani , 
, hani g baling lipan and lipas mainan dekad aku ! 
, aku dahlar takut dgn bnde alah uhh ! 
, Allah ! 
, elokelok aku tgah duduk kat sit aku , hani g baling so , aku pum lari dekad belakang , 
, then 1624 g ajak aku duduk sebelah die ,
, aku pum lari lar dekad die , kan ?
, dahdah , then , 
, hani g blakang dekad aku , and 1624 and semua yg ade kat belakang uhh .
, hani and 1624 g takutkan aku ! 
, bagus ! aku dok tengah , 1624 pgg lipan , zizi ogg lipas . aku naklari mane ?
, bile aku nak lari g depan , hani tolak aku , so , aku terduduk balik . haduyy ! 
, dorgg g record pulak gne camera put .
, kenangan <3
, haha ! 
, mmg best lar , kene dengan dorg ouh ! 
, then , kul 7 lebeyh , sume dah nantuk , 
, pergh  ! aku tdur sebelah 1624 dlm bas !
, giler best ! haha ! 
, tamatlar kisah kem okay ?

, btw , this camp was the best camp ever !
, thanks 1624 coz invite aku g kem uhh :)
, thanks , wana , put , nad , yana , hani , biela , fir coz korgg sudi ikot kem uhh .
, kalo takde korg , msty takbest . haha !
, thanks , sarjan coz dah ubahkan saya !
, saya sayang korg semua ! :*
, haha ! okay , choww !