hello , welcome to my blog . saya Izzah Fazriena , Yusof daughter ,16 august 1997 , emo , sensi , ego kuat , suke nangis , taken by Suhaimi . nak copycopy ? p cari kedai . aku punye blog taklawa maneh sampai mahu copycopy . btw , thanks for watching .
wisnu kurniawan , haris izzuddin , abg eman , abg elly , fasyikin , makcho , hana aziera , nabiela , puteri , nadia , shazwana , liyana , amelia , atykah , athirah , syada , umi , adek aien , adek sofiah , khairulaman , nazmie , izwat , iqra , fahrul , firdaus , razin mifzal , ariff safuan , anep , shairah adillah , last , farah izzaty . they all my best friends :)

Tuesday, May 17, 2011

, yayangg :'(


, yayangg ! kakcik wndu yayangg !
, gambar d'atas adelah gambar yayangg .
, begitulah rupa yayang yang sebenar .
, walopum yayang hitam , namun , dwe bukan seperti kucing hitam yang lain .
, perangai dwe same persis seperti aku :')
, ouke , aku cerite ,
, danial , bagi aku seekor kucing yang teramat comel pada tahun 2009 .
, aku dan siblings ku menamakannya *ucy*
, sekian lama menjaganya ,
, lahirlah lagi 3 puteri comel dari ucy ,
, kami menamakannya *ange , aty , yayangg*
, aslnyeh mama bg name kampung , aku yang memodenkan nama mereka .
, kemudian , ange hilang semase dalam jagaan kami .
, hanye tinggal *aty dan yayangg*
, apabila mereka besar , mereka telah pum dikeluarkan drpade sangkar kecil mereka yang telah dibuat oleh papa selepas seminggu mereka lahir .
, ontheway mereka hendak dewasa , yayang telahpum tempang akibat d'langgar oleh kereta estima .
, salah adekku (izzat) kerana terkejutkan yayang pada waktu ituhh .
, yayang lari keluar rumah lalu d'langgar oleh kereta tersebut .
, Allahuakhbar , setelah 2 bulan , yayang sudah tdak tempang kembali , 
, selepas d'urut oleh mama .  
, tibetibe ucy menyepikan diri ,
, apabila ucy pulang kerumah ,
, lihat perutnyeh sudah membesar kerana mengandung lagi selepas 3 bulan berlalu .
, then , anaknya lahir  . 4 ekor yang baru ,
, namun , kesemua anaknya mati kerana d'makan oleh bapa nya .
, *bapak kucing memang akn mkn anknyeh apabila lahir*
, apabila kesemuanya mati ,
, ucy mengandung lagi buat kali ke3 ,
, apabila melahirkan ,
, ucy sempat membawa anaknyeh pulang ke rumah ,
, 3 ekor jantan .
, comel kesemuanya .
, kami  berikan name *nemok , chinyhchinyh , kecik *
, antare ketiga tersebut kecik telah pergi meninggalkan kami dahulu .
, act kecik sakitt ,
, tibe suatu pagi , mama tdak sengaje , terlanggar kecik sewaktu kami hendak pergi ke sekolah .
, tayar belakang kereta mama sebelah kiri telah menabrak kecik .
, lalu , aku mengangkatnyeh dan letakkan dwe d'sangkarnyeh .
, sewaktu aku mengangkatnyeh , badannyeh lembut umpama tiada tulang .
, Ya Allah ! sume engkao saje yg tahu betapa sedihnyeh hati aku pada hary ituhh .
, aku redekan hari ku dengan senyuman ,
, apabila aku pulang kerumah , mama beritahu aku bhwe kecik sudah pum mati ,
, aku lari kebilik dan terus menangis .
, tutup kes kecik ,
, kembali kepada tajuk asal .
, yayangg .
, antare banyakbanyak kucing yang aku ada ,
 , hanye yayang yang aku punya .
, yayang tempat aku bercerita .
, semenjak dewasa , yayang jarang pulang kerumah .
, kerana sibuk mencari tempat berlindung untuk anaknyeh lahir .
, aku faham yayang ketika ituh .
, apabila pulang , yayang melahirkan anaknyeh d'pokok  bunga sirih mama aku .
, yayang dapat 2 ank jantan ,
, papa pum meletakkan mereka d'dalam kotak :')
, anknyeh masih kecil ,
, comel .
, setelah 2 minggu berlalu , anaknyeh sudah pum membukakkan mate mereka .
, lawa sungguh mate mereka .
, macam mata yayangg dan mata aku .
, berikutnyeh ,
, td , selepas mama bersihkan halaman rumah ,
,  mama kate ank yayang serupa mcm kakcik , waktu mama dukong dwe , dwe asyek bersin dan menggosok hidungnyeh . *persis seperti aku .
, waktu mama bercerita , aku belum mandi ,
, lalu aku pum mandi , sewaktu aku memakai pakaianku ,
, customer mama (kakfarah dan tunangnyeh abg luqman) sudah smpai .
, so , tidak berpeluanglah aku untuk turun kebawah dan keluar melihat anak yayang seperti yang  mama ceritakan sebelum ini ,
, 2 jam telah berlalu , namun aku masih menunggu .
, setelah mereka d'luar rumah bersama mama ,
,  aku pum turun lalu makan dahulu sebelum keluar .
, setelah makan , aku pum leka menonton tV , sampaikan terlupe hendak keluar menjenguk anak yayang .
, sewaktu leka menonton TV , mama masuk rumah dan cakap ,
*kakfarah dah ambil yayang pulang ke rumah mereka*
, aku dengan lajunyeh memandang ke arah mama ,
, dengarkan katekate mama ,
, mama berkate dengan bersahaje .
, aku pendam rasa sakit hati ku ituh dengan menonton televisyen .
, apabila mama sudah naik ke biliknyeh ,
, aku pum langsung mengambil kunci dan berlari keluar duduk sorgsorg ,
, d'temani oleh chinychiny , chinychiny hanye memandang aku yang sedang menagis d'luar .

harapanku ingin melihat ank yayang bersin d'hadapanku kini hanya siasia .
, sampai bilabila aku tdak akn pernah dapat melihat yayang lagi ! :'(

, kenape mama takbg tahu aku ,
, kakfarah nak ambil yayang ?
, sedangkan dulu mama ckp ,
, mama nakbg NEMOK AND CHINYHCHINY dekad kakfarah ,
, now , why yayang ? why ?!!!!!
, sampai hati mama :'(

, now , aku tiada kawan untuk bercerita lagi .
, dekad cnyh pum aku tiada kawan ,
, nakharapkan siapa lagi ?

, ya Allah ! kau berikan lar perlindungan kepade yayang , ya Allah .
, kao bantu lah aku dengan menjage ank yayang drpade apeape malang , ya Allah !
, hanye engkau yang dapat membantu aku , ya Allah ! :'(